Kuželovi.cz

...vstup na vlastní nebezpečí

Výlety

Výlety (318)

Rádi chodíme na výlety. A rádi se inspirujeme u jiných turistů. A chtěli bychom trochu oplatit těm, kteří sdílejí trasy svých výletů. Někdy jsme originální, někdy se necháváme inspirovat. Budeme rádi, pokud se námi inspiruje někdo jiný (a dá nám to vědět). Budeme dokonce moc rádi, pokud někoho motivujeme ke sdílení jeho výletů.

Níže naleznete výlety setříděné podle lokací – nahrubo podle států, ale v rámci ČR jemněji podle krajů. Užívejte si výletaření a dejte o tom vědět!

Vždycky jenom projedeme. Tak tentokrát ne! Zastavíme v Chřibech u motorestu Samota a projdeme se na zříceninu hradu Střílky a k Čertovým kamenům. I studánka bude! Doporučujeme jako protažení na delší cestě autem. A ideálně výlet spojit s jídlem v motorestu – vaří tam opravdu chutně.

Mám rád řeku Oslavu (alias Oslavku) a postupně se snažím projít co nejvíce z jejích bez pár metrů 100 km toku. Asi nikdy mě nepřestane překvapovat, jak mění svoji tvář. Dnes padla volba na krátkou procházku kousek od Tasova, kde se nad řekou tyčí ruiny hradu Dub (Tassenberg), kolem se nachází několik mlýnů, chat a koryto je plné velkých oblých kamenů, které snad daly kdysi řece jméno - ozsla, oslo, oblázek, oblý kámen, tedy OslavaŘeka oblých kamenů.

Takřka za humny máme nejhlubší (zatopenou) propast na světě, mnohokráte jsem kolem ní projížděl, ale nikdy ji neviděl – řeč je o Hranické propasti. Návštěva maminky v Lázních Teplice nad Bečvou je tím pravým důvodem to napravit a jít se k té veledíře podívat. Procházka je to krátká, tak na hodinku. Dá se natáhnout na zříceninu hradu Svrčov a vyhlídku sv. Jana, ale nám počasí zrovna nepřálo – foukal vítr a drobně sněžilo, tedy nic, co bychom v oblečení lázeňských šviháků potřebovali.

Krátký, sedmikilometrový přes-obědový výlet z Rájce-Jestřebí na Spešovskou rozhlednu. Pár minut z Brna (pokud to zrovna u Lipůvky nestojí) a jste v jiném světě, světě plném vůně tlejícího listí, jehličí, výhledů, bláta, prostě přírody. Včetně kůrovce.

Ivančický viadukt dokončený v roce 1870 byl prvním celoželezným mostem v Rakousku-Uhersku. Mezi používaná jména patřil Jihlavský, Kounický nebo Bránický viadukt, název Ivančický viadukt je používán od roku 1925. Mostu se říkalo také „Eiffelův most“, bylo tak zřejmě usuzováno podle nápadné podobnosti mezi viaduktem a Eiffelovou věží, žádný pramen však projekt ani stavbu mostu s Gustavem Eiffelem nespojuje. (Zdroj: Wikipedie)